فعالیت‌های یکپارچۀ بازاریابی دیجیتال چای شهرزاد

  • طراحی سایت / بازاریابی محتوایی / شبکه های اجتماعی
  • چای شهرزاد
  • زمستان 1393

شروع با برنامه

در سال 1393 و همزمان با فعالیت‌های ارتباطی چای شهرزاد برنامۀ بازاریابی دیجیتال این برند در فضای دیجیتال به صورت زیر تدوین شد:

  • بازاریابی محتوایی از طریق رسانه‌های اجتماعی چای شهرزاد
  • طراحی و پیاده‌سازی وبسایت چای شهرزاد
  • برنامه‌های تعاملی برای ترویج بیشتر

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوایی چای شهرزاد در دو فاز و با هدف برندینگ چای شهرزاد در فضای دیجیتال آغاز شد. موضوعات اصلی برای رسیدن به این هدف عبارت بود از:

قدمت چای شهرزاد / محصولات و کیفیت درجۀ یک آن‌ها / معرفی کشور هند به عنوان دارندۀ برترین مزارع چای دنیا / خواص و نکات کاربردی در مورد چای / لحظه‌های نابی که با چای خلق می‌شوند

در فاز اول، بازاریابی محتوایی در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و فیسبوک آغاز شد؛ در فاز دوم و با آماده شدن سایت و وبلاگ چای شهرزاد، بازاریابی محتوایی در وب نیز آغاز شد و تمام فعالیت‌ها به صورت یکپارچه درآمدند.

طراحی و پیاده‌سازی سایت چای شهرزاد

سایت چای شهرزاد در نیمۀ دوم سال 93 رونمایی شد. در طراحی و پیاده‌سازی این سایت، به موارد مهم زیر توجه ویژه‌ای شد:

  • ظاهر مدرن و منطبق با اصول هنرهای تجسمی
  • طراحی واکنش‌گرا برای ارائه بهترین نمایش در انواع دستگاه‌های دسکتاپ، موبایل و تبلت
  • پشتیبانی کامل از انواع محتوای متنی، عکسی و ویدیویی
  • فروش آنلاین محصولات چای شهرزاد
میکروسایت مسابقه عکاسی لحطه های ناب

مسابقه عکاسی لحظه‌های ناب

در روزهایی که مسابقه‌های عکاسی در اینستاگرام، یک ایدۀ تبلیغاتی ناب بود و هنوز به صورت امروزی به شکل یک ایدۀ دم دستی در نیامده بود، مسابقۀ عکاسی «لحظه‌های ناب» در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام برگزار شد. در این مسابقه از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود که عکس خود را با موضوع لحظۀ نابی که در آن چای هم وجود دارد، با هشتگ LahzehayeNab منتشر کنند. داوران این مسابقه، از بین 1500 عکس دریافتی، 60 عکس برتر که با موضوع مسابقه بیشترین همخوانی را داشته و همچنین از لحاظ بصری نیز دارای مولفه‌های زیبایی و خلاقیت بودند را برای شرکت در فینال مسابقه انتخاب کردند. عکس‌های منتخب، در صفحۀ اینستاگرام چای شهرزاد منتشر شد و در پایان 4 عکس با بیشترین لایک مردمی و یک عکس نیز به انتخاب گروه داوری به عنوان برنده انتخاب شدند.

میکروسایت لحظه‌های ناب، علاوه بر پوشش اخبار و قوانین مسابقه، از طریق اتصال به اینستاگرام، وضعیت لحظه به لحظۀ لایک‌های مردمی را نشان می‌داد. همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانستند با مراجعه به این میکروسایت، مشخصات و آدرس پستی خود را وارد کنند تا یک بسته چای شهرزاد به عنوان یادبود برای آن‌ها ارسال شود. برای جلوگیری از ثبت نام‌های غیرواقعی، صحت سنجی ادعای شرکت در مسابقه، توسط میکروسایت بررسی می‌شد.

برگزاری مراسم اهدای جوایز برندگان و همکاری در فرآیند ارسال جوایز و بسته‌های یادبود چای شهرزاد برای شرکت‌کنندگان مسابقه نیز، توسط آژانس تبلیغاتی بادکوبه انجام شد.

خروجی‌های این پروژه

خدمات ارائه شده

بادکوبه و چای شهرزاد

با کلیک روی دکمۀ زیر، تمام جزئیات مربوط به همکاری بادکوبه و چای شهرزاد را مشاهده خواهید کرد

تبلیغات چای شهرزاد