تجربه های آپی

  • کمپین دیجیتال / میکروسایت / چالش در شبکه های اجتماعی
  • آسان پرداخت
  • بهار 1394

هدف کمپین

یکی از خدمات اصلی و اولیۀ «آپ» خدمات پرداخت الکترونیک با شماره‌گیری کد دستوری #733* در گوشی تلفن همراه است. در زمان ایده‌پردازی کمپین، اپلیکیشن موبایل «آپ» هم به تازگی تولید شده بود. این اپلیکیشن تمام امکانات #733* را در بستر اینترنت ارائه می‌کند. هدف کمپین، افزایش آگاهی نسل جوان(مخاطبان اصلی آپ) در مورد خدمات «آپ» بود.

چالش چه بود؟

خدمات «آپ» شامل یک لیست بلندبالا می‌شد: خرید شارژ تلفن همراه به صورت مستقیم یا کد رمزدار، ارسال شارژ به سیم‌کارت‌های دیگر، استعلام موجودی کارت بانکی، پرداخت قبض‌های خدماتی، استعلام و پرداخت قبض تلفن همراه، تله‌پرداز فروشگاهی، کمک به موسسه‌های خیریه و...

اپلیکیشن «آپ» نیز تمام این خدمات را ارائه می‌کند، به علاوۀ کسب امتیاز رایگان که این مورد به تنهایی به معرفی ویژه نیاز داشت. تمام این‌ها باید به شکلی آسان و ترغیب‌کننده به مخاطب معرفی می‌شد. بعضی از این خدمات به آموزش‌های جانبی هم نیاز داشتند؛ مثل گرفتن موجودی حساب که به داشتن رمز دوم کارت بانکی نیاز دارد.

چالش بعدی این بود که «آپ» سابقۀ فعالیت‌های یکپارچۀ بازاریابی دیجیتال نداشت. در مدت زمانی کوتاه، باید همه چیز را تمیز و یکپارچه خلق می‌کردیم.

سایت مک پاستا

راه حل

باید مطمئن می‌شدیم که آموزش‌ها به اندازۀ کافی کاربردی هستند و مخاطب آن‌ها را به طور کامل و صحیح دریافت خواهد کرد. از طرفی، جوانان مخاطب اصلی کمپین بودند. این گروه معمولا چیزی را یاد نمی‌گیرد، مگر آن‌که برایش دلیل و انگیزۀ کافی داشته باشد. با در نظر گرفتن همۀ این موارد، ایدۀ مسابقۀ «تجربه‌های آپی» به شکل زیر خلق شد:

«همۀ ما دوست داریم در زندگی فرصت‌هایی برای پرداخت به دغدغه‌ها و علایق خودمان داشته باشیم که به خاطر دلایلی مانند ترافیک، معطلی در صف بانک و... از ما گرفته می‌شود. با استفاده از اپلیکیشن آپ و یا شماره‌گیری کد #733* می‌توانیم خیلی از کارهای روزمرۀ خود را به آسانی انجام دهیم و در عوض به خلق تجربه‌هایی که دوست داریم بپردازیم. تجربه‌های شادی مانند حضور در جمع خانواده، تفریح با دوستان، گردش و سفر یا هر تجربۀ دیگری که دلمان می‌خواهد. از آپ استفاده کنید، از تجربه‌های شادی که خلق می‌کنید عکس بگیرید و با توضیح آن تجربه در اینستاگرام با هشتگ APUX منتشر کنید.»

مسابقۀ تجربه‌های آپی در دو دورۀ یک ماهه، اسفند 93 و فروردین 94 برگزار شد.

گام‌های اجرایی

(تصاویر مربوط به گام‌های اجرایی این کمپین را می توانید پایین همین صفحه ببینید)

  • طراحی میکروسایت کمپین: میکروسایت کمپین «تجربه‌های آپی» با هدف ایجاد بهترین نقطۀ فرود در تبلیغات ATL و ایجاد پایگاه اطلاع رسانی رسمی کمپین، راه‌اندازی شد. از ویژگی‌های فنی این میکروسایت می‌توان به ظاهر مدرن و منطبق با اصول هنرهای تجسمی، طراحی واکنش‌گرا برای ارائه بهترین نمایش در انواع دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل و تبلت، کابردپذیری و کد استاندارد و امن آن اشاره کرد.
  • ساخت و مدیریت اکانت «آسان پرداخت» در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر
  • تبلیغ و ترویج کمپین در رسانه‌های اجتماعی
  • طراحی و خلق انواع محتوای کابرپسند و اثرگذار در قالب متن، عکس، تصویر‌سازی و کمیک استریپ برای استفاده در میکروسایت کمپین و شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی بنر تبلیغاتی برای نمایش در سایت‌های پربازدید و اپلیکیشن‌های پرطرفدار موبایل و خرید جایگاه
  • نگارش ریپورتاژ آگهی برای انتشار در سایت‌های پرمخاطب و مذاکره با صاحبان این سایت‌ها برای نشر ریپورتاژ
  • طراحی گرافیکی برای روزنامه و مجله و خرید جایگاه
  • ساخت و پخش آگهی تلویزیونی

نتیجه چه شد؟

(بدون در نظر گرفتن تبلیغات تلویزیونی و چاپی)

  • میزان Impression : بیش از 500هزار
  • جذب بیش از 5هزار کاربر جدید در اینستاگرام آسان پرداخت
  • شرکت بیش از 3000 عکس در مسابقۀ تجربه‌های آپی

خروجی‌های این پروژه

خدمات ارائه شده

بادکوبه و آسان پرداخت

با کلیک روی دکمۀ زیر، تمام جزئیات مربوط به همکاری بادکوبه و آسان پرداخت را مشاهده خواهید کرد

تبلیغات آسان پرداخت